Wie nu nog niet beseft dat digitaal het nieuwe normaal is, heeft het afgelopen jaar op een andere planeet geleefd.

Dat digitaal het nieuwe normaal wordt, is een understatement maar toch zijn er nog kmo’s die hieraan twijfelen. Hier lees je waarom.

Ben je bang van dit nieuwe normaal?

Je herkent het fenomeen waarschijnlijk wel. Je worstelt met het gebruiken van het internet omdat je schrik hebt het verkeerd te doen. Je wordt uit je comfortzone geduwd en bovendien heb je er onvoldoende kennis en ervaring mee. Je beseft dat je moet digitaliseren maar je weet niet hoe je dat kan doen.

Enkele voorbeelden van geslaagde transformaties om je gerust te stellen

‘A Space Odyssey’ van Stanley Kubrick

Die film is 50 jaar oud, maar ging toen al over technologie en noemden we futuristisch. Achteraf gezien weten we allemaal dat de film visionair was en een voorloper van de technologie van vandaag.

Data en documenten in The Cloud

Toen Dropbox tien jaar geleden in België z’n clouddienst aanbood voor het online opslaan van bestanden, waarmee bedrijven deze bestanden konden synchroniseren met verschillende computers en delen met derden, was het kot van Mister Security en Miss Privacy te klein. Vandaag de dag maken miljoenen bedrijven zonder enig probleem gebruik van cloudoplossingen.

Digitale transformatie vereist een mentaliteitswijziging

De opkomst van het internet heeft onze bedrijven radicaal veranderd. We hebben onszelf opnieuw moeten uitvinden. En we gaan dat de komende jaren waarschijnlijk nog een paar keer moeten doen. 

De eerste vraag is niet hoé we digitale tools moeten gebruiken maar wel waarom we die moeten gebruiken. Op de vraag waarom geef ik je graag wat uitleg over de meerwaarde voor je bedrijf. Dan kan je er tenminste met kennis van zaken over nadenken .

Keep it simple

Als ik bij organisaties en bedrijven binnenkom, merk ik vaak dat ze de zaken nodeloos complex maken voor hun medewerkers. Ze hebben veel te veel tools en processen. Of ze gebruiken de verkeerde tools voor de verkeerde dingen.

Laat ons eerst en vooral beginnen processen te vereenvoudigen en alleen dié oplossingen kiezen die écht een meerwaarde hebben en het werk van medewerkers gemakkelijker maken.

Ik ben dol op ingenieurs, we kunnen niet zonder, maar je moet ook beseffen dat de meeste mensen binnen jouw bedrijf geen ingenieur zijn en toch dagelijks die tools moeten gebruiken. Als je kiest voor complexe tools en processen, dan is digitale transformatie gedoemd om te mislukken.

Wil je jouw actuele digitale toestand laten screenen?

Dan maak ik graag de nodige tijd vrij voor jou. Stuur een mailtje naar contact@frankdeneve.be of laat het me weten via onderstaand formulier. Dan contacteer ik je eerstdaags om een datum te prikken.

Contacteer ons

In een eerste vrijblijvend gesprek  ontdekken we de digitale marketingnoden en -behoeften voor uw bedrijf.

Stay tuned

Blijf op de hoogte van de laatste trends uit de digitale wereld en ontvang regelmatig tips & tricks.