Klanten hechten nog meer belang aan communicatie en interactie in de nieuwe realiteit die COVID-19 ineens creëerde. Vertrouwen, empathie en geloofwaardigheid zijn magische woorden om deze onzekere tijden goed door te komen.
Customer first
Consumenten besteden tegenwoordig meer aandacht aan digitale berichten. Customer-first marketing is hét antwoord op de onvoorspelbare toekomst die ons te wachten staat.
Met customer-first marketing implementeren we strategieën die zijn gebaseerd op vertrouwen en empathie, om ervoor te zorgen dat elke vorm van communicatie relevant is voor eerdere contacten en klanten.
Het vertrouwen primeert
In deze onzekere tijden trekken consumenten naar merken en bedrijven toe die ze vertrouwen. Communiceer daarom eerlijk en transparant en communiceer jouw bedrijfsbeleid in begrijpelijke taal.
Empathie versterkt
Verplaats jezelf in de schoenen van de consument. Het zorgt ervoor dat je hun behoeften aanvoelt en loyaliteit op lange termijn kunt garanderen.
De ervaring van een klant met je bedrijf maakt of kraakt jullie relatie
Nu iedereen vaker thuis blijft, bellen mensen ook vaker om online te bestellen of voor relevante vragen. Communicatie en klantenservice worden daarom steeds prominenter en belangrijker. Een snelle en adequate service verbetert de klantbeleving enorm.
De ervaring van een consument met je klantendienst heeft een enorme impact op hun perceptie van je bedrijf. Het kan de relatie met je bedrijf maken of kraken. Precies daarom is het cruciaal dat marketing en customer care belangrijke informatie uitwisselen.
Een kleine stap maakt een groot verschil
Je hoeft geen grote veranderingen binnen je organisatie door te voeren om snel de voordelen te ervaren. Het resultaat is een hogere klanttevredenheid aan de kant van je klantendienst en een beter begrip van de behoeften van de klant aan marketingzijde.
Bron: bloovi.be